vrijdag 9 november 2007

Traag weekje

Ik ben niet vooruit te branden de laatste tijd. Ik twijfel nog altijd of het nou mijn conditie is of de fiets. Tot dusver heb ik niet fatsoenlijk de tijd kunnen nemen om systematisch m'n fiets onder handen te nemen.
Dit weekend wil ik toch eerst maar eens beginnen de HPV-banden eraf te halen en vervolgens de KHE Premiums erop te leggen (geen Racers in verband met natheid en daarmee gladheid). De sporing wil ik ook nog een keer laten checken.

Laatste tijd heb ik trouwens ook met nat weer dat m'n linker wiel 'kraakt'. Het klinkt alsof er zand ergens in de naaf schuurt. Ik gok dat dat is in de ring tussen de remtrommel en de ankerplaat. Het is best irritant om dat te hebben.

Wat betreft belemmerde fietspaden, afgelopen week stond alleen op dinsdagmorgen een bord op het fietspad van de Zuiderzeestraatweg bij de Oostersedijk. De overige dagen heb ik dus gewoon rechtdoor kunnen rijden.
Verder heb ik afgelopen week ook een automobilist zo verstandig gezien om niet rijdend te bellen, hij had z'n auto aan de kant van de weg gezet....... op de verplichte fietsstrook.....
En vanmorgen moest ik de rijbaan op omdat een vrachtwagen stenen stond te lossen waarbij hij het hele fietspad in beslag nam. Van die laatste weet ik zo niet of hij veel anders had gekund. Hij had wel tussen de rijbaan en het fietspad kunnen gaan staan maar dan zou hij steeds stenen over het fietspad moeten tillen; niet echt veilig als eigenwijze fietsers er onderdoor zouden fietsen. Op die plek wordt trouwens een huis gebouwd dus zal het niet dagelijkse kost zijn dat die vrachtwagen daar staat. Een keer vind ik niet zo'n punt, zeker niet als hij echt niet anders kan (zet maar eens een 18-meter-combinatie achteruit een oprit op waarvan je de stenen moet leveren ;-) )

1 opmerking:

Stefan zei

Mooie uitwijkmanouvre maakte je vanochtend bij de VIKA in Hattemerbroek.

Was inderdaad te merken dat sommige weggebruikers (en zeker als die van een terrein af komen rijden) gewoon nĂ­et opletten wat er op een fietspad aankomt.