donderdag 29 november 2007

Lek nummer 18 en fietspad ZZSweg

Vanmorgen zijn de hekken weer op het fietspad van de Zuiderzeestraatweg geplaatst. Toen ik een paar honderd meter van de plek af was, zag ik een auto stoppen, man uitstappen en vervolgens de borden plaatsen. Eenmaal bij de plek aangekomen was de man zo'n beetje klaar. Ik ben gewoon weer de rijbaan opgegaan.

Toen ik vanmorgen uit m'n fiets stapte op het werk hoorde ik m'n rechter voorband sissen. Lek dus. Direct heb ik het wiel van m'n fiets gehaald om binnen de band te plakken.

Een veroorzaker heb ik niet gevonden maar de oorzaak wel. De band was gewoon versleten. Het canvas loerde al flink door het rubber van de rijlaag heen. De band heb ik dus afgeschreven.

Vervolgens heb ik de KHE Premiums maar om m'n voorbanden gelegd. Deze heb ik onlangs vanbinnen voorzien van antileklint. Ik heb het lint met dubbelzijdig tape in de band geplakt.

De snelheid ligt vandaag weer een stuk lager dan andere dagen. M'n conditie is momenteel niet echt goed.

Kilometerstand: 17580
Samenvatting van lekken met de Versatile:

met Vredestein Monte Carlos:
1x Stootlek (snakebite
2x Lek door een spaak die in de binnenband zat te prikken
4x normaal lek
Totaal 6400 kilometer gereden met 4 banden

met Schwalbe Marathon Racers:
1x gewoon lek na 446 km
Totaal 3707 kilometer gereden met 4 banden en 1 nieuwe daarna
2x gewoon lek door vrij groot en scherp steentje; verder geen lekpreventie toegepast.

1x lek doordat de band versleten was

met KHE Premiums:
1x gewoon klein lek na 159 kilometer
1x gewoon wat groter lek na 381 kilometer
Na monteren van de antileklinten:
1x gewoon lek na 1389 kilometer (vanaf de ingebruikneming KHE Premiums)
1x [weet ik niet] lek na 2380 kilometer
1x lek in de wang (2526 kilometer), ver voorbij het antileklint. Oorzaak onbekend.
1x lek midden op het rijvlak, 419 kilometer na toepassen van Slime
1x lek door uitpuilen van de binnenband door een snee in de buitenband

Geen opmerkingen: