maandag 12 februari 2007

Wat ze zeggen (6)

Vanavond moest ik werken. Op de terugweg kwam ik op een gegeven moment van een brug afrijden. Onderaan de brug stonden heel wat pubers bij elkaar waarvan ook een redelijk aantal op het fietspad. Ze zagen me aankomen en maakten de linker helft van het fietspad vrij (de club stond rechts); ik hoefde geen vaart te minderen. Toen ik langs ze heen denderde, toeterde een tweetal met de claxon van hun brommer/snorfiets/scooter.

Niet veel later zag ik in m'n achteruitkijkspiegels 2 lichten op me afkomen. 2 van de jongelui hadden de achtervolging ingezet. Ik trapte lekker verder met 33,5 km/h op de teller. Op een gegeven moment waren ze bij me en ging 1 naast me rijden en paste z'n snelheid aan aan mijn snelheid. Enkele seconden later schreeuwde hij: 'Je rijdt 40!!!!'. Niet veel verder moest ik afslaan. De andere brommerrijder stond daar te wachten. De eerste knul gilde nog even opgewonden naar z'n maat: "Die kerel rijdt 40 man!!!" Ik sloeg af, zij keerden om en gingen weer in de richting van de club.

Jammer dat ze niet nog een eindje verder met me meereden want dan had ik ze nog even '50 km/h' laten zien op hun teller.

Geen opmerkingen: