donderdag 15 februari 2007

Vermoedelijke oorzaak van een euvel gevonden

Toen ik m'n Versatile vandaag van enige afstand bekeek, vond ik één kabel van de Rohloffkabel wat scheef zitten op de plek waar hij uit de achterbrug komt. Eerst meende ik dat de kabel geknikt was. Een lichte knik zit er ook in, dus dat klopt wel maar er is meer aan de hand. Toen ik wat aan de stelbusjes trok waar de kabels in gaan, had de ene wel erg veel bewegingsvrijheid. Blijkbaar was het busje in het zwarte 'doosje' van de Rohloffnaaf gebroken. Misschien dat dat de oorzaak is van soms slecht schakelen.

Het stelbusje wil ik dus vervangen maar dan wil ik wel eerst een nieuw setje Rohloffkabels hebben voordat ik de boel los trek. Stel dat ik de kabels niet kan hergebruiken, dan zit ik met een fiets zonder schakelmogelijkheden; niet echt comfortabel dus.

Geen opmerkingen: