dinsdag 20 februari 2007

Veerpoot meer vet gegeven

In de hoop dat ik de linker voorveerpoot toch niet genoeg vet heb gegeven (in mijn poging om het piepen tegen te gaan) heb ik de vetspuit er nog een keer bij gepakt. Weer heb ik flink zitten pompen om vet in de veerpoot te krijgen. Ik heb de veerpoot tig keer in-en-uit geveerd om te proberen het vet in de veerpoot te verdelen. De veerpoot bleef echter piepen. Vervolgens heb ik de nippel eruit gedraaid om te zien of die niet verstopt zat. Op het moment dat de nippel helemaal uit de veerpoot kwam, werd deze gevolgd door een 'worm' van vet die naar buiten kwam 'kruipen'. Vet genoeg dus als het met druk in de veerpoot zit. De nippel heb ik er dus weer in gedraaid en nog een paar pompjes vet erin gespoten. Wat er mis is met de veerpoot, weet ik dus nog niet. Komende week draai ik de veerpoot denk ik maar even onder de fiets vandaan en draai ik hem gewoon open om te zien of ik het euvel kan vinden. Lukt dat niet, volgende week vrijdag gaat de Versatile toch naar Dronten toe voor verhelpen van mankementen.

De achterveerpoot piepte ook merkte ik tijdens het smeren van de voorveerpoot. Een paar pompjes vet erin en de staart 10x omlaag drukken was genoeg om daar het piepen te verhelpen.

Geen opmerkingen: