maandag 12 juni 2006

Warm weer en dakje

Vanmiddag op het werk heb ik het dakje uit de staart van m'n Versatile gehaald en gemonteerd. Het dakje had ik vorige week opgerold en 'vastgezet' met een elastieken band. De metalen verstevigingsstokjes heb ik met klittenband tegen de binnenwand van de Versatile gekleefd. Maar nu ik het dakje weer afgerold heb, zijn wel flink wat 'deuken' te zien in het materiaal. Niet helemaal geweldig maar verder niet bezwaarlijk wat mij betreft.

Goed, ik ben dus aan het rijden gegaan. De wind stond zodanig dat ik maar weinig rijwind had. Echt aangenaam was het niet. Ik was begonnen met petje op m'n hoofd maar die heb ik vrij vlot weer afgezet. M'n hoofd had nu veel beter gelegenheid om af te koelen. Het ontbreken van direct zonlicht op m'n hoofd (door het dakje) lijkt toch wel uit te maken voor de beleving van de warmte. Wel heb ik nog de zijflappen open gezet. Ook heb ik het Questdekje niet op de fiets gehad. In plaats daarvan heb ik het originele zeiltje weer gemonteerd. Die heb ik uiteraard wel helemaal open geritst en de ritsen aan de rand tot de voorkant van het gat opgengeritst zodat ik dus een maximaal gat had waar lucht in- en uit kon waaien.

4 opmerkingen:

Hans zei

Hoi Wilfred,
Dat het dakje de pet overbodig maakt had ik eigenlijk al verwacht. Maar.. wat zijn de zijflappen ?

WFvN zei

Die zijflappen heb jij ook; de onderkant van de openslaande klep; die 2 driehoeken die de verlaging van het instapgat dichtmaken als de klep dicht zit.
Wip de klep een centimeter of 5 omhoog, druk met je ellebogen die zijflappen iets naar buiten; zodanig ver dat de 'klemmen' aan de onderkant van de zijflappen buiten de fiets steken; laat dan in die positie de klep zakken zodat de 'klemmen' gaan fungeren als 'afstandhouders' tussen fiets en zijflappen. Een paar kieren tussen fiets en flappen is ontstaan waar heerlijk wat rijwind door naar binnen kan komen.

allewedertje zei

Kan je dan in die stand dan nog wel je spiegels gebruiken of niet ?

WFvN zei

Geen probleem. Het heeft geen zichtbaar effect op de stand van de spiegels.