maandag 26 juni 2006

Ingebouwd en zachte reserveband

7:07h -Vanmorgen had ik het eerste uur vrij. Ik deed het rustig aan; ik stond een flink aantal minuten later buiten de deur dan normaal. Ik liep naar de garage en wilde de garagedeur open doen maar duidelijk was dat dat niet ging gebeuren. Een grijze Lancia stond met z'n 'kont' voor onze garagedeur geparkeerd. Mijn vermoeden was dat deze auto 'bekend' is bij onze buurvrouw. Ik loop om het huizenblok heen en bel bij de buurvrouw aan. Even later gaat een bovenraampje open en kijkt de buurvrouw naar buiten. Ik vertel het verhaal. De buurvrouw zegt dat de auto van haar broer is en gaat het oplossen.
Ik wacht en even later komt ze weer naar buiten kijken. Haar broer zou er zo aan komen om de auto te verplaatsen. Gelukkig woont deze broer een paar huizen verderop.
Enkele minuten later verschijnt 'broer'. Hij verontschuldigt zich. De dag ervoor was het raampje aan debestuurderszijde ingetikt voor een autokraakje. Omdat het vannacht zou gaan regenen, heeft hij uiteraard getracht het raam enigszins waterdicht te krijgen maar geweldig was het niet. Om de auto niet drijfnat te krijgen van de regen (vanbinnen), wilde hij de auto met de kant waar het kapotte raam in zit, zo dicht mogelijk langs een muur o.i.d. plaatsen. Bij hem achter het huis staat het doorgaans bomvol met auto's, daar ging het dus niet. Vandaar dat hij de auto bij z'n zus heeft neergezet. Niet helemaal handig zo is dus duidelijk geworden. 30 cm verder naar voren was genoeg geweest om de garagedeur te kunnen openen. Maar goed... sh*t happens. Ik had ook geen zin om boos te worden en dat heb ik dan ook niet gedaan. Als het vaker zou gebeuren is het een ander verhaal maar in dit éne geval waarbij hij ook nog eens flink pech had....
Om 7:21h ben ik vertrokken. Alsnog vroeg genoeg om op tijd te komen, zelfs al had ik het eerste uur geen vrij gehad.

Op school voelde ik aan m'n reserveband die in de staart van m'n Versatile staat.
- Deze band had ik bij het laatste lek al geplakt maar afgelopen zaterdag bleek dat de band in plaats van net onder spanning, leeg was. Afgelopen zaterdag heb ik hem opnieuw opgepompt om te controleren of hij alsnog lek was of dat het kwam door het niet goed aangedraaide ventiel).-
Vandaag was diezelfde band wéér leeg. Dus heb ik de band maar eens geïnspecteerd in een emmer water. Ik heb géén lek kunnen vinden. Wel een plakker op een lek die niet zo netjes zat. Die heb ik toen maar verwijderd en vervolgens een nieuwe plakker aangebracht. Het lek heb ik echter niet kunnen vinden. Mocht de band morgen weer zacht zijn, dan schrijf ik hem af. Ik wil wel met een betrouwbare reserveband rondrijden.

Geen opmerkingen: