vrijdag 23 juni 2006

Groene Versatile

Toen ik van school naar huis reed en langs het Zwolle-IJsselkanaal kwam achter Frankhuis langs, zag ik een groene Versatile rijden op de brug waar ik onderdoor ging. Ik heb de claxon gebruikt maar ik geloof niet dat de andere Versatilerijder mij gezien heeft.
De rijder kwam vanuit de richting Zwolle centrum en reed in de richting Kampen.
In de hoop dat hij in mijn richting zou komen en via zo'n 'spiraalvormig' fietspad van de brug af zou komen, heb ik rustiger aan gefietst. Maar helaas, hij bleef op de brug. Iets later bedacht ik me dat hij mogelijk op weg was naar Dronten; daarvoor is het het handigst vanuit Zwolle om eerst langs Kampen te gaan.

Thuis aangekomen heb ik de kilometerteller eens bekeken. Afgelopen maandag heb ik hem gereset voordat ik naar het werk ging. De teller stond zojuist op 121 kilometer. Gemiddelde snelheid 27,43 km/h. Met de Alleweder was ik al blij als ik dat gemiddelde had bereikt aan het einde van één werkdag want in de loop van de week zou dat gemiddelde langzaam afzakken en veelal onder de 26 km/h uitkomen. Nu dus niet. Ik ben best tevreden met dat gemiddelde.

1 opmerking:

Anoniem zei

Ha, dat was ik, in de Versatile van Martijn. Ik had even een kort bezoek gebracht aan hogeschool Windesheim en was op de terugweg naar Lelystad. Heb je inderdaad niet gehoord en gezien.