donderdag 22 juni 2006

Als een speer

Gisteren en vandaag stond er flink wat wind. 's Morgens naar het werk heb ik tegenwind, 's middags naar huis heb ik wind mee. 's Morgens rijdt het doorgaans wel prettig maar 's middags is het geweldig. Ik heb dan ook het asfalt gekozen in plaats van het fietspad. Met 40+ km/h (soms 45 richtin 50 km/h) reed ik over het asfalt. Eenmaal buiten de bebouwde kom heb ik het fietspad weer opgezocht.
In Zwolle heb ik ook weer de rijbaan genomen. Één vrachtwagen die ik tegen kwam, vond het nodig om te claxonneren. Of het nou een groet was, een poging mij 'wakker te maken' of een aanwijzing dat ik volgens hem op de verkeerde plek reed, was me niet duidelijk. Hij gebaarde wat maar ik kon het door de reflecterende voorruit van de vrachtwagen niet goed zien. Mijn vermoeden is dat hij me toch het fietspad op wilde gebaren. Misschien moet hij de verkeersregels er nog maar eens goed op naslaan. Hoe dan ook deed hij iets verkeerd. Maar goed, ik rijd gewoon verder.

Geen opmerkingen: