maandag 19 juni 2006

Bike Try Out Day in De Stentor

In de Stentor (editie Zwolle) is een leuk stuk geplaatst over de Bike Try Out Day van afgelopen zaterdag.

Verder nog even wat 'gebruikelijk geneuzel'.

Vanmorgen ging het fietsen niet lekker. Gisteravond hebben we een barbequefeestje gehad. Ik lag pas na 24.00h in bed. Verder heb ik gisteravond toch wel wat bier gedronken. 2 ingrediƫnten die samen zouden kunnen zorgen voor een mindere conditie. Echter klopte er iets niet.
Na Katerveer heb ik de fiets aan de kant gezet en heb ik de klep opengeslagen. Ik heb de voorbanden gecontroleerd op druk en wat bleek? De rechter voorband had nog geen 3 bar in zich zitten. Dus heb ik die direct opgepompt. Of de band lek was, wist ik niet. Ik ben doorgereden; dat ging een stuk beter.
Ik zag een mountainbiker flink tegen de IJsselbrug opsjezen. Ik ben er achteraan gegaan zonder buitensporig hard te trappen; mijn vermoeden was dat ik de afstand die hij tegen de brug op zou uitlopen, gemakkelijk zou inlopen van de brug af en op het vlakke wegdek. En dat klopte. De afstand werd tegen de brug op duidelijk groter. Op een gegeven moment had hij een flinke voorsprong. Echter was ik in no-time bij hem. Van de brug af reed ik 40 km/h en die snelheid heb ik vastgehouden.
Toen ik hem van achteren naderde, heb ik de claxon gebruikt maar veel sjoechem gaf hij niet. Ik ben hem voorbij gegaan met het linker voorwiel door de berm. De snelheid liep wat achteruit maar eenmaal voorbij heb ik weer langzaam aangezet tot 40 kilometer per uur. De mountainbiker haakte in en bleek gelijk met mij versnellen tot 40 kilometer per uur. Dit heeft hij echter niet lang volgehouden. Na een paar honder meter zag ik hem ineens vlot wegzakken.

Toen ik vanmiddag klaar was met het werk, dacht ik dat er een leeg bandje op me stond te wachten. Niet dus; de band was nog mooi op druk. Vreemd.... hoe is anders mijn band zo snel zo zacht geworden? Misschien een heel klein lek? Afgelopen zaterdag heb ik niets gemerkt toen ik van de Bike Try Out Day naar huis reed.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi Wildred,

Ivm problemen met mijn Weblog had ik een nieuwe aangemaakt bij blogspot. Omdat ik hier echter geen toegang meer toe krijg zal ik toch mijn oude weblog moeten hanteren. Zou je de link naar de nieuwe weblog kunnen laten vervallen ? Alvast bedankt.

Peter

WFvN zei

Ik heb je 'blogger-weblog' verwijderd uit de lijst.