dinsdag 27 juni 2006

Vanalles en nogwat

Toen ik vanmiddag uit het werk bij de verkeerslichten onder aan de IJsselbrug stond te wachten, kwam een man me net voorbij rijden toen het licht net op groen gesprongen was. Ik zet aan en ga ook rijden. Ik versnel en wil de man inhalen. De man lijkt dit te merken want hij gaat ook harder rijden. Ik zet stevig aan en steek hem voorbij. De man gaat vervolgens in mijn achterwiel hangen; rechts achter me... hoewel.... met de voorkant van z'n voorwiel naast mijzelf is niet echt rechtsachter meer maar bijna 'naast' me. Ik zet nog meer door en trek door naar 35 km/h. Hij blijft volgen tot de helling weer minder begint te worden omdat we praktisch boven zijn. Dan zakt hij redelijk vlot weg in m'n achteruitkijkspiegels. Ik blijf versnellen en ga met 44 km/h van de brug af. Een auto blijft naast mij rijden. Of dat nou is omdat hij wil zien hoe hard ik rijd of omdat hij op z'n teller 50 km/h heeft staan, weet ik niet.

Ik rijd door naar de stad om een nieuwe binnenband te halen. Deze keer een wat bredere band die geschikt is voor breedtes 40 tot 60 mm in plaats van 28 tot 40 mm. Dat zal iets verstandiger zijn denk ik omdat de band dan minder opgerekt zal worden in de buitenband.

Thuis aangekomen ligt er een pakketje op me te wachten: de Luxeons die ik lang geleden besteld heb, zijn eindelijk aangekomen. Helaas heb ik momenteel niet zo gek veel tijd om te knutselen dus het verkleinen van de koelplaten zal nog even op zich moeten laten wachten helaas. Maar áls het dan uiteindelijk klaar is, zal er geen enkele gloeilamp meer in m'n Versatile zitten. In plaats daarvan zitten er dan 8 Luxeons in.

Geen opmerkingen: