Wegens drukte op het werk heb ik de laatste dagen niet gepost. Dat wil niet zeggen dat ik niet gefietst heb en ook niet dat ik niets heb meegemaakt.
Voor mij is de kerstvakantie begonnen. Daarmee heb ik gisteren de laatste kilomters gemaakt voor woon-werk-verkeer. Vorig kalenderjaar ben ik uitgekomen op 5062 kilometers voor woon-werk-verkeer. Dit jaar kom ik lager uit. Dit komt mede doordat ik een dag minder ben gaan werken sinds augustus 2008. Maar het komt dit jaar uit op 4663 kilometer.
De privékilometers zijn ook minder dan vorig jaar. Maar omdat december nog niet ten einde is, komen de statistieken daar pas 31 december van.
Ander onderwerp: wat ze zeggen.
Gisteren haalde ik onze jongste dochter op die bij opa en oma had gelogeerd. Op de terugweg reed ik met m'n Versatile met daarachter de Burley D'Lite met daarin m'n jongste dochtertje en de logeerspulletjes. Ik reed over een klinkerweg. Een mooie combinatie om gewoon rustig aan te rijden. Toen kwam ineens een knulletje van een jaar of 10 mij inhalen. Hij was bezig een 'wedstrijdje' te rijden. Of het nou tegen bij was of tegen z'n vriendje die achter me reed, dat weet ik niet maar er kwam een plagende 'Ha-ha!' uit z'n mond.
Ach tja..... en wat doe je dan? 'Like taking candy from a baby' trapte ik ook maar even op de pedalen om vervolgens het honende mannetje voorbij te steken en dezelfde plagerige 'Ha-ha' naar buiten te brengen.
Tot slot nog wat over lek.
Ik zit nu even te twijfelen hoe ik het moet noteren in m'n statistieken....
De Oliebollentocht zit eraan te komen. M'n voorremmen zijn nog niet helemaal optimaal, m'n rechter voorband is door de rijlaag heengesleten. Dus tijd om wat onderhoud te plegen.
Op de ligfietslijst kwam Bastiaan aan met de tip om de remtrommels wat op te ruwen met schuurpapier. Dus heb ik de voorwielen van m'n Versatile gehaald. Omdat ik toch bezig was met die wielen, heb ik besloten om even flink wat zaken te controleren. Steentjes in de buitenbanden, hoeveelheid Super Sealant in de banden, een reserveband die nog geen Super Sealant had, etc.
Toen ik de 2 voorbanden van de velg haalde, bleken deze lek te zijn. Beiden op één plek. Van de ene band wist ik het al wel want afgelopen week op het werk was me dat ook al opgevallen toen ik wat steentjes aan het verwijderen was geweest en de band bij één steentje flink begon te sissen. Maar de Super Sealant heeft goed z'n best gedaan want van dat lek heb ik verder niets anders gemerkt. De band bleef gewoon netjes keihard.
Maar goed, ik heb dus rondgereden met 2 lekke voorbanden die netjes door de Super Sealant gedicht waren.
De twee lekke banden heb ik geplakt. Tja, als ze er toch af liggen.....
Rest me nu alleen nog het opruwen van de remtrommels en nog een keer afschuren van de remblokken want remmen was gisteren met de kinderkar erachter toch minder dan ik prettig vond.
Maar hoe moet ik nu die lekke banden noteren? Doen ze mee in de score? Ik denk het maar niet. Ik heb er namelijk geen hinder van ondervonden. Ik denk dat ik alleen maar lekke banden ga noteren op de momenten dat ik noodgedwongen de band van de velg moet halen wegens een lek.
Wel zal ik in de statistieken vermelden als 'gedicht lek met Super Sealant'.
Aanbrengen Super Sealant: 14910
Lek 16: 16036 - Wel antilekvloeistof maar te groot gat
Lek 17: 17500 - Wel of geen antilekvloeistof?
Lek 18: 17580 - Wel of geen antilekvloeistof?
Lek 19: 20022 - Wel of geen antilekvloeistof?
Lek 20: 21351 - Geen antilekvloeistof
Lek 21: 22797 - Wel antilekvloeistof maar te weinig.
Lek 22: 23240 - Wel antilekvloeistof maar de buitenband gebarsten
Verder 2 lekken maar de antilekvloeistof heeft z'n werk gedaan. Deze tel ik niet mee in de score.
met Vredestein Monte Carlos:
1x Stootlek (snakebite
2x Lek door een spaak die in de binnenband zat te prikken
4x normaal lek
Totaal 6400 kilometer gereden met 4 banden
met Schwalbe Marathon Racers:
1x gewoon lek na 446 km
Totaal 3707 kilometer gereden met 4 banden en 1 nieuwe daarna
4x gewoon lek door vrij groot en scherp steentje; verder geen lekpreventie toegepast.
1x gewoon lek met Joe's Super Sealant in de binnenband maar die was nu toch echt bijna volledig droog geworden; in wezen geen lekpreventie meer dus.
2x lek doordat de buitenband versleten was
met KHE Premiums:
1x gewoon klein lek na 159 kilometer
1x gewoon wat groter lek na 381 kilometer
Na monteren van de antileklinten:
1x gewoon lek na 1389 kilometer (vanaf de ingebruikneming KHE Premiums)
1x [weet ik niet] lek na 2380 kilometer
1x lek in de wang (2526 kilometer), ver voorbij het antileklint. Oorzaak onbekend.
1x lek midden op het rijvlak, 419 kilometer na toepassen van Slime
1x lek door uitpuilen van de binnenband door een snee in de buitenband
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten