zondag 21 december 2008

GPS routes etc. converteren

De Oliebollentocht komt eraan. Die wil ik graag meerijden.
Dit jaar kan ik voor het eerst met GPS meerijden. Alleen ben ik tot dusver nogal aan het klooien geweest met verschillende GPS-formaten en het converteren ervan.

Veel routes worden aangeleverd in Garmin-formaat. Alleen is Garmin Mobile XT niet goed in het weergeven van tracks. De lijn is zo enorm dun dat je behoorlijk moet zitten turen om de track te kunnen volgen. Niet veilig dus.

OziExplorer is er een stuk beter in. Alleen moeten de tracks dan geconverteerd worden van GDB naar het Ozi RTE-formaat. Veel mensen zweren bij GPSBabel. Alleen heb ik daar zelden een enigszins goede conversie mee kunnen uitvoeren (zal wel aan mij liggen).

Inmiddels heb ik een programma gevonden waarmee je wel probleemloos een route kan converteren van GDB naar RTE: ITNConv

2 opmerkingen:

Anoniem zei

je gaat er op de fiets er naar toe?

WFvN zei

Nee, toch met de auto. de Versatile gaat mee op de aanhangwagen.

Maar de route meerijden met GPS voor je neus is wel prettig.