maandag 10 november 2008

Onverbeterlijk.....

Ja echt, ik ben in sommige opzichten echt onverbeterlijk.

Vandaag moest ik vanaf het werk wat bij m'n ouders brengen. Daarvoor is m'n oude route de handigste. Stom als ik ben, ben ik mijn bericht van afgelopen donderdag vergeten.

Toen ik op de Klipperweg reed, negeerde ik (zoals ik wel vaker doe) aanwijzingen voor fietsers bij werk aan de weg. Alleen betekende dit wel dat ik niet fatsoenlijk bij m'n ouders kon komen want daarvoor moest ik de opengebroken 2 rijbanen oversteken tussen het fietspad en de 2 rijbanen waarvan ik op dat moment de rechter gebruikte.

Ik zag bij een zijweg wat fietsers toch oversteken en het fietspad opgaan. Ik ben daar achteraan gegaan. Ik moest wel via mul zand een hoger liggend stuk asfalt oprijden maar dat ging verder goed.

Ohja, over dat negeren van aanwijzingen voor fietsers bij werk aan de weg.
Ik neem de laatste tijd wat vaker de rijbaan in Hattemerbroek en Wezep in verband met werkzaamheden aan het fietspad.
In verband met de werkzaamheden moeten fietsers voor beide richtingen gebruik maken van hetzelfde fietspad (die normaal voor één richting bedoeld is). Nu gaan fietsers doorgaans vrij vlot voor mij aan de kant maar toch vind ik het niet prettig om tegen hele hordes in te moeten rijden. Er hoeft er maar één niet goed op te letten en ineens naar links te sturen om vervolgens frontaal op mij in te rijden.

Dus is het drukker op het fietspad, dan neem ik voor de veiligheid de rijbaan. Auto's mogen er toch maximaal 30 km/h rijden, dus snelheidsverschil is er niet als automobilisten zich aan de snelheid houden.

Maar goed, werklui hebben me al vaker over de rijbaan zien rijden. Ik meen ook al eens commentaar te hebben ontvangen. Goed, niet ontvangen want ik heb de boodschap verder niet gehoord maar ik meende dat er iets in mijn richting geroepen werd.

Toen ik vanmorgen het punt naderde waar fietsers moesten oversteken om te gaan 'spookrijden', waren wat werklui aan de slag. Toen 1 van de mannen mij zag naderen begon hij ijverig te gebaren dat ik niet door kon rijden maar dat ik over moest steken. Tja, dat oversteken heb ik dus niet gedaan, ik ben de rijbaan op gegaan.

Of de man elke fietser de weg wijst, of dat hij dat bij mij doet omdat ik de rijbaan neem, dat weet ik niet. Maar goed, maakt ook niet uit.

1 opmerking:

Mick zei

Wéér zo'n zelfverwijt!
Mensen die menen dat ze onverbeterlijk zijn zijn dat niet.
Mensen die anderen de mond proberen te snoeren (omdat ze humor hebben)díe vind ik pas griezelig...
Vanmorgen 'n soort 'ratrace' gehouden in Amsterdam om omgewaaide cliko-bakken op 't fietspad te ontwijken naar 't werk: Als ook 't deksel daarvan nog 'ns open lag (diagonaal over straat) moest ik echt stoppen om daar 't linkervoorwiel overheen te werken!