donderdag 13 november 2008

Een dag vol verrassingen en lek nummer 22

Tja, dat krijg je als je jarig bent. Het begint uiteraard 's morgens al zodra je wakker bent. Maar buiten dat....

Op het werk kwam ik m'n lokaal binnen en zag ik dat klas 4 vmbo zich flink had uitgeleefd om mijn lokaal te versieren. Een flink aantal slingers en ballonnen hingen in m'n lokaal. Verder een flinke vracht A4-tjes met op elk A4-tje een letter. De letters samen spelden:
Gefeliciteerd
Eindelijk 50
Of was het nou 43

Nee, ik ben geen 50 geworden en ook geen 43.
Die 50 was om me te plagen (niet pesten, ik heb gelukkig een goede band met de klassen). Die 43 was een ongelukje; ze hadden per ongeluk de 2 cijfers verwisseld tijdens het ophangen en hebben toen besloten het zo te laten hangen.
Verder zat er voor in het lokaal een soort Abraham op een stoel met ernaast een verkeersbord met 50. De pop had trouwens een foto van een peutertje waarvan de oren vergroot waren. Ook hier een gezond plagerijtje, m'n oren zijn niet de kleinsten en staan zeker niet strak tegen m'n hoofd geplakt. Toen ik het zag gaf ik wel even aan dat het knulletje wel meer haar had dan ik.
Prachtig stel, die leerlingen. Gewoon leuk dat ze zoveel energie erin willen steken.
(naderhand hebben ze de boel ook weer netjes opgeruimd na hun laatste les)

Maar goed.... Weinig interessants over de Versatile maar iets meer over de rijder.

Toen ikzelf klaar was met het werk, wilde ik in m'n fiets stappen. Ik voelde even aan m'n banden om de druk te controleren. Die was goed. Wel zag ik dat de rechter buitenband binnenkort aan vervanging toe was want her en der was het canvas al zichtbaar.

Op de terugweg ben ik maar weer over de rijbaan gegaan want het is nog altijd een chaos op het fietspad.
Toen ik net Wezep uit was, hoorde ik een wat veemd geluid, vrij vlot, te vlot om het me te herinneren. Het geluid erna kan ik me nog wel herinneren. Het klonk als een gesis waarbij een vloeistof door een gat geblazen werd. Vervolgens voelde ik de rechterkant wat zakken en hoorde ik wat geflobber aan de rechter kant.

Dus snel gestopt aan de kant van de weg. Het gesis kwam dus van een vrij fors lek. M'n handen had ik direct smerig met wit spul: Joe's Super Sealant.
Het lek vinden was niet zo'n groot probleem want er was echt een enorm gat ontstaan gezien de hoeveelheid antilekvloeistof die uit m'n band kwam lekken. Wat er exact gebeurd is, moet ik nog even goed bekijken (maar heb ik nu geen zin in) maar ik gok dat het canvas gebarsten is op die plek.

Maar gelukkig heb ik altijd een setje binnen-en-buitenbanden in m'n fiets liggen. Dus het setje om m'n velg gelegd. Vervolgens opgepompt maar nog voordat ik bij de 6 bar was, kwam een enorme knal. In de vluggigheid is vermoedelijk de hieldraad aan de 'binnenkant' van de wielkast over de velg geschoten. Dus werd de druk in de band nu opgevangen door de binnenband in plaats van de buitenband. Dit 2e lek reken ik niet mee in de statistieken.
Maar goed, wel binnenbanden verknald dus (waarvan 1 wel héél overtuigend en letterlijk). Gelukkig had ik nog 2 binnenbanden in m'n fiets liggen (controlfreak ofzo)

Maar ach.... het weer was goed, niet te koud en droog dus gewoon lekker bandje gewisseld.

Toen ik weer op pad was heb ik nog even een racefietser zoek gereden. Tegen de IJsselbrug op wil je wel sneller zijn ja, op je lichte racefietsje. De voorsprong die je dan hebt, ben je weer kwijt zodra we aan de andere kant van de bult onderaan aankomen. Daar ben ik nog even achter hem gebleven in verband met wat bochten. Ik kon/durfde wel harder maar omdat het onoverzichtelijk is, is het verstandiger om erachter te blijven. Pas onder de IJsselallee ben ik hem voorbij gestoken. Binnen een halve kilometer zag ik hem al als klein stipje in m'n achteruitkijkspiegel.

Tot slot nog even de statistieken:
Kilometerstand: 23240

Aanbrengen Super Sealant: 14910
Lek 16: 16036 - Wel antilekvloeistof maar te groot gat
Lek 17: 17500 - Wel of geen antilekvloeistof?
Lek 18: 17580 - Wel of geen antilekvloeistof?
Lek 19: 20022 - Wel of geen antilekvloeistof?
Lek 20: 21351 - Geen antilekvloeistof
Lek 21: 22797 - Wel antilekvloeistof maar te weinig.
Lek 22: 23240 - Wel antilekvloeistof maar de buitenband gebarsten

met Vredestein Monte Carlos:
1x Stootlek (snakebite
2x Lek door een spaak die in de binnenband zat te prikken
4x normaal lek
Totaal 6400 kilometer gereden met 4 banden

met Schwalbe Marathon Racers:
1x gewoon lek na 446 km
Totaal 3707 kilometer gereden met 4 banden en 1 nieuwe daarna
4x gewoon lek door vrij groot en scherp steentje; verder geen lekpreventie toegepast.

1x gewoon lek met Joe's Super Sealant in de binnenband maar die was nu toch echt bijna volledig droog geworden; in wezen geen lekpreventie meer dus.

2x lek doordat de buitenband versleten was


met KHE Premiums:
1x gewoon klein lek na 159 kilometer
1x gewoon wat groter lek na 381 kilometer
Na monteren van de antileklinten:
1x gewoon lek na 1389 kilometer (vanaf de ingebruikneming KHE Premiums)
1x [weet ik niet] lek na 2380 kilometer
1x lek in de wang (2526 kilometer), ver voorbij het antileklint. Oorzaak onbekend.
1x lek midden op het rijvlak, 419 kilometer na toepassen van Slime
1x lek door uitpuilen van de binnenband door een snee in de buitenband

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Gefeliciteerd met je verjaardag

Mick zei

En nog 'n felecitatie!
De (6) HPV banden die op Marktplaats staan (over van het lunar-projekt) heb ík trouwens al gekocht...Sorry.
Als je langs een Sinterklaasoptocht rijdt niet gelijk boos worden als je iets tegen de fiets hoort tikken (zoals ik deed).Het kan 'n zakje pepernoten wezen!
Excuzes nog paraan de humorPiet...

WFvN zei

Beiden dank

Wat betreft die pepernoten... zolang ik ze niet in m'n banden vind als lekmaker, dan vind ik het al snel best.
Pepernoten.... yumyum :Y)

Maar Sinterklaasoptochten e.d., daar blijf ik liever uit de buurt. Vanmiddag ben ik 'tegen' de intocht van Sinterklaas aangereden. Snel rechtsomkeert en een andere weg nemen.