donderdag 4 september 2008

Werklui en hobbeldehobbel

Bij de Oostersedijk zijn de werkzaamheden voor de Hanzelijn weer hervat. Het is een circus van gele borden langs de kant van de weg en het aantal voertuigen is op die plek weer fors toegenomen.

Ik ben afgelopen week 3x van het fietspad af gegaan in verband met voertuigen op het fietspad.

Vanmorgen stonden wat auto's van de werklui in de berm langs de kant van de weg. Een paar meter verder werd het fietspad volledig geblokkeerd door een graafmachine. Ik wilde de rijbaan op om de werklui te passeren. Helaas had ik zeer slecht zicht op het verkeer op de Zuiderzeestraatweg doordat de eerder genoemde auto's het zicht ontnamen.

Vanmiddag mocht ik slalommen tussen geparkeerde auto's die meer dan de helft van het fietspad in beslag namen, hekken en een landmeetapparaat. Kortom: je kan als fietser je lol weer op.

Verder rijd ik al enige dagen rond met een tamelijk versleten linker voorband. De rijlaag was op veel plekken verdwenen maar ik besloot nog even door te rijden.
Vandaag is daar toch een einde aan gekomen. Op een gegeven moment voelde ik dat de fiets begon te hobbelen linksvoor. Het karkas was blijkbaar dermate beschadigd geraakt dat hij niet meer goed vorm wilde houden. Deze band heb ik dus moeten vervangen.

Geen opmerkingen: