vrijdag 12 september 2008

Het was me het dagje wel

Vanmorgen toen ik naar het werk reed (nu via Zwolle centrum wegens werk aan de weg op m'n normale route) en onder de IJsselallee doorreed, zag ik aan de andere kant van de tunnel een vrachtwagen breeduit op het fietspad staan. Hij liet misschien net een meter ruimte vrij voor fietsers om er langs te rijden.

Vervolgens over de Ruiterlaan, de Spoolderbergweg omhoog. Bovenaan rechtsaf om de weg over te steken. Maar daar staan verkeerslichten en het was rood dus ik moest wachten. Met mij wachtten nog zeker 3 andere fietsers.
Op een gegeven moment wordt het licht voor fietsers groen dus ik trek op. Vanaf de Oude IJsselbrug komt een zeegroene sjonniebak aanrijden. De bestuurder lijkt niet echt te willen stoppen. Hoewel z'n vaart wel geminderd was (vermoedelijk omdat ik gewoon de oversteek gestart ben), heeft hij de stopstreep doodleuk genegeerd en reed op me af. Ik ben vervolgens gewoon stil gaan staan. Op dat moment stond de staart van m'n Versatile nog voor z'n neus. Ik kijk de bestuurder even strak aan (of dat overgekomen is met een donkere zonnebril op m'n neus, is maar de vraag). Toen ik weer verder reed, reed hij ook doodleuk door. Of dat nou vóór of ná de andere fietsers was, weet ik niet.

Ik heb niet echt een goede nachtrust gehad omdat de kleinste de laatste nachten wat onrustig slaapt en 's nachts op een gegeven moment ligt te huilen (gelukkig is dit geen regel maar uitzondering). En m'n ochtend is ook al niet vlot gestart dus genoeg reden om niet een optimale conditie te hebben.
Maar...... waar ik een jaar lang ook geen conditie had en met moeite 26 km/h op de teller wist te krijgen op sommige momenten, de laatste tijd heb ik hetzelfde gevoel maar zie ik toch normale snelheden van zo'n 30 km/h op m'n teller staan. Het gevoel is misschien niet anders maar de praktijk dus wel. Het lijkt er dus op dat m'n lichamelijke (en geestelijke) gesteldheid de goede kant op gaat.

Verder zag ik op de terugweg van werk naar huis dat de wegafzetting op de Zuiderzeestraatweg bij de Hanzelijn opgeheven was. Dus 's morgens geen tegenliggers meer op 'de verkeerde helft'.

Tot slot nog wat met m'n Versatile. Het laden gaat de laatste tijd niet goed. Ik vermoedde eerst dat de 'female' aansluiting van de fiets niet goed was. Dus heb ik een nieuw exemplaar gekocht. Bleek thuis dat ik 1) er nog een had liggen en 2) het toch niet de female aansluiting was maar de 'male' stekker aan het laadsnoer. Dus mocht ik nog een keer naar de winkel om daar een nieuwe van te halen.

Geen opmerkingen: