dinsdag 16 september 2008

Racen

Gistermiddag toen ik van werk naar huis reed, werd ik op een gegeven moment ingehaald door 2 jongere knullen op een snorfiets.
Hoewel die dingen binnen de bebouwde kom maar 25 km/h mogen rijden (als ik me niet vergis), haalden ze me toch in terwijl ik al 32 km/h op de teller had.

In het voorbijgaan bekeken ze m'n fiets met een goedkeurende glimlach op het gezicht. Toen ze me hadden ingehaald bleef de knul achterop herhaaldelijk achterom kijken. Ik besloot om een beetje meer door te trappen. Dat had zin want ze gingen dezelfde kant op als ik.

Lastig was wel dat we de Twistvlietbrug over moesten. Zo'n snorfiets is wat begrensd en heeft dus minder problemen z'n snelheid vast te houden tegen de bult op dan ik. Ik heb wel een poging gedaan om ze niet teveel uit te laten lopen maar inhalen zat er (uiteraard) niet in.

Toen ik eenmaal bovenop was, waren ze een fors eind uitgelopen. Maar heuveltje omlaag is uitermate geschikt om flink vaart te maken. Dus dat heb ik gedaan. Ik ben ze niet veel later met een snelheid van 47 km/h op mijn teller voorbij gestoven. Vrolijk gejoel van de knullen was het gevolg.

Geen opmerkingen: