dinsdag 9 september 2008

Werk aan de weg

Helemaal vergeten te melden gisteren dat ik de nieuwe tunnel tussen 's Heerenbroek en Stadshagen heb geprobeerd. Van Marrianne had ik al begrepen dat het in 'the middle of nowhere' uitkwam en dat is niet echt overdreven. Aan de andere kant van de tunnel moet je nog een flink eind rijden voordat je echt 'binnen de bebouwde kom' bent. iGO kent de wegen daar al liggen nog niet (terwijl hij wel sommige wegen bij het werk kent die er nog niet liggen).

Via de Rozentunnel naar Stadshagen rijden schijnt ook al geen succes te zijn op dit moment omdat de Voorsterweg flink onder handen genomen wordt.

Maar goed, ik moet meestal tussen Zwolle en Wezep pendelen en dan heb ik op mijn route niets te maken met de genoemde tunnels.

Helaas is ook mijn woon-werk-route niet vrij van werkzaamheden. Er wordt bij Westenholte gewerkt aan de uitbreiding van de Klipperweg (krijgt volgens mij een andere naam). Je wordt (komende vanaf Stadshagen) via de Weidesteenlaan gestuurd, dan door het industrieterrein en een eindje verderop weer de Klipperweg op.

Op de Zuiderzeestraatweg is het ook feest. Ik reed het Wokrestaurant voorbij en kwam ineens hordes fietsers tegen op hetzelfde fietspad als ik terwijl ze normaal aan de andere kant van de weg rijden. Blijkbaar worden fietsers momenteel bij de Oostersedijk naar de andere kant van het fietspad gestuurd. Wel 'leuk' dat er even aan het begin van het fietspad staat aangegeven dat je tegenliggers kan verwachten.

Een plek waar het nog wel gaat komen, maar nog geen werk aan de weg was, dat was in 's Heerenbroek. Het grove asfalt rijdt niet prettig en de drempels _die er zonder reden lijken te liggen_ was ik even vergeten. Dat is niet handig als je met 30 km/h met de Versatile erover gaat. De tegemoetkomende racefietser keek wat vreemd toen ik letterlijk over de drempel kwam stuiteren.

Geen opmerkingen: