donderdag 11 september 2008

Spookrijders

Zoals ook afgelopen dinsdag, kwam ik tegenliggers op het fietspad 'aan de verkeerde kant van de weg' van de Zuiderzeestraatweg. Kan ik ze niet kwalijk nemen omdat ze daar naartoe gedirigeerd worden in verband met werkzaamheden aan de Hanzelijn.

Maar goed, allemaal leuk en aardig als men rekening met elkaar houdt. Dat betekent: niet met 2 (of meer) naast elkaar rijden als er tegenliggers zijn want daar is de ruimte gewoonweg niet voor. Goed, met 3 naast elkaar kan je ook nog fietsen maar tegenliggers en inhalers hebben dan totaal geen kans meer. Zo ook vanmorgen toen een grijs heerschap (jaartje of 60 schat ik, nog gewoon fit te noemen) 2 andere fietsers inhaalden en dat terwijl ik ze tegemoet kwam.

Uit een stukje zelfbehoud moest ik fors in de ankers en zelfs de berm opzoeken om die idioot niet aan te rijden. De volgende keer doe ik hem dat pleziertje niet, dan stop ik gewoon. Eens zien wat hij dan doet.

Verder zag vanmorgen ook een vrachtwagen die een paar meter spookgereden moet hebben want bij het vaak genoemde tuincentrum stond een vrachtwagen op de rijbaan (neus tegen de rijrichting in) te laden en lossen en dus niet op het fietspad. De chaos van auto's die er voorbij moesten was absoluut geen chaos te noemen. Ik heb maximaal 2 auto's tegelijk zien wachten om er voorbij te rijden, wat een paar seconden later gebeurde dan het moment dat ze stil stonden.
Tijdstip: 7:40h
Vrachtwagen was niet van het tuincentrum zelf.

Geen opmerkingen: