maandag 31 maart 2008

De heer in het verkeer is meestal een dame?

Vraag dan maar eens waarom er 'meestal' in het gezegde staat aan die wichten achter het stuur van hun auto die het vertikken om fietsers van rechts voorrang te verlenen (gelijkwaardige 'kruising' waarbij de automobilist een fietspad van rechts heeft). Zowel gisteren als vandaag moest ik op hetzelfde punt in de ankers voor van die vrouwelijke onverlaten die het gas schijnen aan te zien voor het rempedaal. Behalve dat ze fietsers geen voorrang verlenen schijnt de maximum snelheid van 30 km/h ze ook onbekend te zijn.

5 opmerkingen:

Anoniem zei

geen weblog over de landelijke (eigenlijke zeer plaatselijke) ligfietsdag?

Anoniem zei

Wat vind je eigen vrouw ervan, dat je zo denigrerend over het vrouwelijk geslacht praat ? Wichten en vrouwelijke onverlaten is nu niet echt heel vleiend te noemen. Er zullen ook vast wel mannelijke onverlaten zijn, die je geen voorrang verlenen

Mick zei

Voor veel vrouwen tel je inderdaad niet mee als je niet -ook- een SUV rijdt.Het macabere is dat ze die dan rijden om hun eigen kinderen 'veilig' van/naar school te brengen!
Het mag dan ook niet verwonderen dat ik beide ontbeer.
Marianne moet dan dus wel 'n heel uitzonderlijke vrouw zijn, en nog 'n stukje langer dan Wilfried? Chapeau!
Wel ben ik met 'anoniem' eens dat de toon van W. de laatste tijd wat aan de bittere kant is...
Heeft hij wel n's geprobeerd 'n Thys roets te berijden? Zeker niet langzamer dan de Veratile hoewel minder beschut en maar puur fun!

WFvN zei

Mijn vrouw is zich ook maar al te goed bewust van het aandeel vrouwen in het verkeer die zeker niet onder de noemer 'heer in het verkeer' vallen.
En inderdaad, ook zijn er mannelijke onverlaten, puberale onverlaten (vanmorgen nog 3 die ook 'rechts heeft voorrang' niet leken te kennen) en nog heel wat meer 'groepen' waaronder onverlaten zitten (en erger). Maar het gezegde gaat volgens mij allang niet meer op. Ook dat vrouwen betere (lees: voorzichtigere) rijders zijn gaat volgens mij steeds minder op (net nog een vrouw die meende dat een bussluis niet voor haar gold. Jammer dat de put toch breder was dan de afstand tussen de voorwielen van haar Zafira)

@Mick: niet alleen vrouwen in SUV's hoor. Ook mannen in SUV's en vrouwen in andere (zelfs kleine) auto's en mannen in andere auto's.
Maar nee, Marrianne is niet langer dan ik, ze is een tikkie korter. Als ze schoenen met hakjes draagt is ze al snel groter dan ik (wel is ze een half jaar ouder en vast ook wijzer)

Wat betreft mijn toon. Ik moet helaas bekennen dat daar een grote kern van waarheid in zit. Ik ben bezig daar verandering in aan te brengen. Komend jaar ga ik gebruik maken van ouderschapsverlof om zo een jaar lang 25% minder te werken. Dat zal hopelijk meer lucht geven (ik vermoed ernstig dat mijn veel besproken conditie van de laatste tijd er ook mee te maken heeft)

Een Roets heb ik nog nooit geprobeerd. Lijkt me best leuk om te doen. Misschien Paulus eens een keer vriendelijk aankijken of ik de zijne eens mag proberen.

Mick zei

Ik werk zelf part-time op de bloemenveiling van Aalsmeer om me met plezier op het gaan en komen te kunnen uitleven. Vanmorgen evenwel onderuitgegaan op m'n 20"/16" wiels tweewieler door -onverlichte- wegaanpassingen.
Muesli door de afneembare Thystas: En dan die onvolwassen nieuwbakken collega 'sochtends weer pal na 't douchen.En misschien ook 't pc schietspelletje thuis , wie zal 't zeggen...Wel 'n vechtpartij voor door mij aangegaan met genoemde knakker vanmorgen: Terwijl ik de afgelopen jaren (stukken) rustiger ben geworden meende ikzelf.
Uiteindelijk hem wel weer de hand geschud maar wat mij betreft 'n afgang naar andere medewerkers in die kleedkamer...
Wat ik maar zeggen wil: Pas op met aanhoudende irritaties. Voordat je 't weet zijn ze sterker dan jezelf.

Ik dacht dat je 't stoeltje van je dua n's naarvóren moest zetten tijdens 'n sleepprojekt? Vandaar.
Grz. Mick