donderdag 13 maart 2008

Kraak in de achterbrug

Ik heb al een tijdje dat ik soms een kraak in de achterbrug hoor. Soms is het constant, dan hoor ik het een tijd niet. Vandaag hoorde ik de kraak weer en meende de achterkant wat te voelen 'dweilen'. Ik ben gestopt maar kon verder geen vreemde dingen ontdekken behalve de kraak als ik de kont wat heen en weer bewoog.

Thuis heb ik de bouten van de achterbrug maar weer eens aangedraaid. Één bout zat duidelijk behoorlijk los; deze zit ongeveer achter de zwarte beugel van de Rohloffnaaf. Verder waren een paar bouten die niet los zaten maar nog wel een slagje strakker konden. Bij twee van die schroeven draaide ineens de boel door. De kop was eraf gedraaid. Gelukkig kon ik het gedeelte met draad vrij gemakkelijk uit de achterbrug draaien zonder het deksel te hoeven demonteren. Dus vervolgens 2 nieuwe bouten erin en klaar. Nu maar eens zien of de kraak verdwenen is.

Verder heb ik vandaag op de terugweg van werk naar huis een ligfietstrike ingehaald. Die heb ik nog niet eerder gezien bij mijn weten. Ik ben niet langzamer gaan rijden omdat ik nog aardig wat dingen in m'n agenda had staan dus heb ik in het voorbij racen even gegroet.

Geen opmerkingen: