donderdag 6 maart 2008

Brommers met kenteken van motor?

Vanmorgen reed ik naar het werk. Toen ik van de Westenholterbrug naar beneden reed, kwam van rechts een motor aanrijden. De motorrijder zag mij aankomen, deed een poging te anticiperen en draaide het gas toch maar weer open. Een aanrijding zouden we niet krijgen maar als ik binnen een meter van zijn zijkant kom, was de actie verre van elegant.

Dat de motorrijder de regels niet zo nauw neemt was al duidelijker maar dat werd even later bevestigd. Hij ging net als ik linkaf bij het kerkhof. Vanaf daar mag een 'groot motorvoertuig' (waarvoor het roze papiertje nodig is) alleen nog naar de Stinsweg; langzamer verkeer (ook brommers en snorfietsen) kunnen nog het verplichte (brom-)fietspad op rijden. De motorrijder meende schijnbaar op een brommer te rijden want hij reed ijskoud het fietspad op. Dat is twee....

En nummer drie is z'n snelheid. Eenmaal op het fietspad gaat het eerst met een bochtje naar rechts terwijl je naar beneden rijdt. Daarna komt een lang recht stuk. Ik reed onderaan de helling met een snelheid van 37 km/h. De motorrijder verwijderde zich vrij snel van mij. Zijn snelheid lag zeker boven de 50 km/h (de snelheid op de rijbaan van de Klipperweg daarnaast is max 50 toegestaan).

Gisteren was ik verkeerd met de veronderstelling dat die BMW niet op het 'fietspad' van de Hasselterweg hoorde maar in dit geval weet ik zeker dat meneer de motormuis daar niet hoorde te rijden; het is daar echt een (brom-)fietspad.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Door de Rozenwegtunnel komen ook regelmatig auto's vooral s'avonds, die nog niet tegengekomen?

WFvN zei

De Rozentunnel heb ik nog maar 2x 's avonds genomen en overdag nog maar een paar keer vaker. Ik denk dat ik er misschien net 10x doorheen ben gekomen. Weinig ervaring dus nog met de Rozentunnel.
Tot dusver daar nog geen grote motorvoertuigen gezien.