zondag 30 december 2007

Oliebollentocht 2007 Putten

Afgelopen vrijdag werd de jaarlijkse velomobielen oliebollentocht gehouden. Dit jaar werd de tocht gereden vanuit Putten. De organisatie lag in handen van Theo v. G. en Nico v.d. Laar. De mannen hebben er flink werk van gemaakt.

Toen ik aankwam (met de auto helaas; Versatile op de aanhangwagen achter de auto) waren er al flink wat mensen aanwezig.

Het ontvangst was warm en gezellig. In een (verbouwde) boerderij stond koffie, thee, chocolademelk, suikerbrood, krentenbrood en volgens mij nog wat meer te wachten op de gasten.
Ik heb ook weer wat nieuwe gezichten gezien en eindelijk mensen gesproken die ik normaal alleen maar online gesproken heb.

Na de heerlijke versnaperingen te hebben genuttigd zijn we in de fietsen gestapt en op weg gegaan. Waar de tocht exact langs liep, weet ik zo niet meer. De enige plaats die ik nog weet te herinneren is Garderen. Wel weet ik nog dat het een fraaie tocht was. Het weer was prachtig; een mooi winterzonnetje liet zich zien. De tempratuur was aangenaam hoog voor de tijd van het jaar. Verder waren we met bijna 80 velomobielen met daarin vrolijke mensen. Al met al dus veel ingrediënten voor een mooie dag.

Ongeveer 19 kilometer vanaf de start werd een stop gemaakt. Er was blijkbaar een lekke band. Dit was een mooie gelegenheid om direct een plaspauze te houden.

De tocht werd vervolgd om na zo'n 15 kilometer een officiële stop te maken. Ook daar stond weer lekkers op ons te wachten. Koffie, thee, appeltaart en chocolademelk die door een zeefje uitgeschonken werd in het kopje. Dit doet me denken aan 'vroegâh', bij m'n oma op de boerderij. Erg knus allemaal. De ruimte was er echter wel wat beperkt voor de bijna 80 man/vrouw.

Het laatste stuk van de rit werd ook weer even kort onderbroken voor een groepsfoto.

Eenmaal weer terug bij de 'start/finish' stond wederom allerlei lekkers op ons te wachten. Erwtensoep, bruinebonensoep en champignonsoep. Verder oliebollen en verder broodjes en beleg.

Ik vond het een erg geslaagde dag. Dit mede natuurlijk door de geweldige organisatie en de geweldige opkomst.

Kleine extra opmerking voor de organisatoren: geweldig hoe jullie de verschillende 'oversteken' van wegen geregeld hebben. Theo met 'verkeersregelaar'-hesje aan die het overige verkeer liet stoppen zodat de stoet velomobielen keer op keer vlot en zonder gevaar een oversteek kon maken bij drukke wegen.

Tot slot nog even wat foto's. Ik heb van de tocht zelf (tijdens het rijden) geen foto's gemaakt maar wel een paar foto's die een kleine impressie geven van de bekende gezelligheid:















Geen opmerkingen: