donderdag 13 december 2007

Drukke bedoening op het fietspad

Waar is het fietspad al niet goed voor?

Gisteravond werd ik onaangenaam verrast door een auto die van een plek kwam waar een auto helemaal niet vandaan mag komen: van een gescheiden verplicht fietspad. In eerste instantie zag ik niet dat het een auto was; ik zag alleen een enorme vracht licht van lampen die in m'n ogen schenen.
Dit fietspad heb ik al vaker gebruikt zien worden door auto's om (vermoedelijk) een flink stuk af te snijden. Ook ben ik al eens gepasseerd door een ambulance.

Een kilometer verder kwam ik bijna in botsing met een fietser die spookrijdend zonder licht mij tegemoet kwam op een smal stuk.

Vanmorgen stond er een busje met aanhangwagen op het fietspad in Wezep. Er stonden nog 2 andere busjes die op de parkeerstrook tussen fietspad en rijbaan stonden maar voor dat ene busje leek het te moeilijk om daar te parkeren vermoedelijk. Ik ben dus maar de rijbaan opgegaan.
Terwijl ik daar reed zag ik wederom op het fietspad voor de verandering weer eens een fietser zonder verlichting die aan het spookrijden was. Daar heb ik verder geen last van gehad omdat ik op de rijbaan zat.

Geen opmerkingen: