maandag 17 december 2007

Heb ik spook gereden? Ben ik door rood gereden? Zeg het maar....

Vanmorgen reed ik van de IJsselbrug af naar het werk toe. Voor het wokrestaurant wordt momenteel flink geknutseld. Ik ben vorige week al eens van het fietspad afgegaan omdat die bezet was door een asfalteermachine. De werkmannen stuurden me toen de rijbaan op en even later er weer vanaf.

Vanmorgen kon ik wederom niet m'n weg vervolgen via het fietspad. Deze keer was het een vrachtwagen die met de neus in mijn richting stond. Verlichting aan dus ik zag bijna niets. Vlak voor de vrachtwagen kon ik ook linksaf de rijbaan op. Auto's reden er op dat moment niet. Na een meter of 15 komt er een auto van de andere kant. Mijn eerste gedachte was een werkauto maar al snel bleek het om 'normaal verkeer' te gaan. De auto was niet zo blij met mijn aanwezigheid want hij knipperde flink met z'n grootlicht.
De rijbaan is telkens voor de helft afgezet waardoor het autoverkeer over dezelfde rijstrook heen en weer moeten rijden, geregeld door verkeerslichten. Ik reed blijkbaar op die rijstrook terwijl de andere kant net 'groen' gekregen had.

Voor fietsers staan er geen borden dat ze moeten oversteken om op het fietspad aan de andere kant van de rijbaan de weg te vervolgen. Ook staat het verkeerslicht er niet voor fietsers. Kortom: ik reed tegen de stroom auto's in, puur omdat er weer eens niets geregeld was voor fietsers.

1 opmerking:

Stefan zei

Gelukkig is het oponthoud nu even verleden tijd :-) Vanmiddag waren ze bezig met het verwijderen van de paaltjes op de weg. Ik heb ook meerdere keren met het verkeer over de weg meegefietst. Als je via het fietspad moet kun je stapvoets gaan. Dan rijd ik liever even mee met een stoet auto's :-)