zondag 15 januari 2006

Plat met plate

Nee, geen lekke band, het is de maan van de 'nieuwjaarstocht' van PlatZwolsch die dit jaar voor de 7e keer gereden werd.

Vanaf 11.30h waren we welkom bij Paulus d. B. Na drinken van koffie en thee vertrokken we. De club bestond uit een man of 20. Een beknopte routebeschrijving van de tocht:
Langs Zwarte Water en Zwolle-IJsselkanaal/Over Katersluis/Oude IJsselbrugvia polders Hoog Zalk, Zalker broek en Laag Zalk/Door Polder Oldebroek (langs (niet door) Trutjeshoek)Oosterwolde/Oldebroek (pauze)/Mullegem/'t Loo/Door Oldhorst/Door villawijk Wezep/Langs (niet door) Hattum/Over de IJsselbrug (oude)door de stad naar Paulus
Totale lengte ca 55 km

Om 12 uur vertrokken we. Ik wilde m'n Versatile openklappen maar keek even voor de zekerheid naar binnen. Ik had m'n fiets niet op het alarm gezet voor zover ik kon herinneren maar even naar binnen kijken kon geen kwaad. Het alarm voor niets af laten gaan is ook zo knullig. Maar toen ik naar binnen keek, zag ik wat vreemds. Het bewoog.... Een kat was naar binnen gekropen. Hij vluchtte er snel via de voetgaten uit toen hij me doorhad. Het dier zal ook wel doorgehad hebben dat een velomobiel een aardige beschutting is tegen de lagere temperaturen.

Met een rustig tempo hebben we de tocht gereden. Het weer was geweldig; veel zon, geen regen. De temperatuur was niet zo gek hoog maar het was gewoon lekker gezond weer. Weer veel nieuwe paden/wegen/etc. gezien. We hadden wel een paar paden die voor velomobielen niet echt super geschikt zijn. 1x Reden we over een onverharde weg die bestond uit een modder-achtig goedje. De temperatuur was op dat moment niet laag genoeg om de ondergrond helemaal hard te maken. Dus was het enigszins 'ploegen'. Maar goed, ik heb nog steeds de Vredestein C-Rock op het achterwiel liggen. Grip zat dus.

Bij Paulus aangekomen konden we eerst genieten van gluhwein. Daarna hebben we een maaltijd gehad met 4 verschillende oerhollandse stamppotten maar dan anders dan oerhollands.; het waren stamppotten-met-een-twist zal ik maar zeggen.

Na de afwas ben ik naar huis gegaan. Toen ik vertrok zag ik 3999 km op de teller staan. Na even rijden sprong de teller op 4000 km. Nog 1000 kilometer en hij kan voor de eerste servicebeurt. Het mooiste zou het zijn als ik de fiets in een vakantie kan brengen voor de servicebeurt. Misschien dat ik hem in de voorjaarsvakantie breng naar Tempelman; er staan dan vermoedelijk zo'n 4600 kilometers op de teller. Anders doe ik hem de vakantie daarna naar Dronten; dan zal er zo'n 5500 kilometer op de teller staan. Ik zie wel.

Maar goed, terug naar naar 'vandaag'; ik heb weer goed naar m'n zin gehad.

Geen opmerkingen: