maandag 16 januari 2006

Anti-record-weer

Vanmorgen had ik het zelf al in gedachten, een onderwerp wat ik vandaag ook op de lijst zag verschijnen: http://lijst.ligfiets.net/archief/ligfiets-forum/Week-of-Mon-20060116/date.html

M'n snelheid ligt behoorlijk wat lager dan normaal. De temperatuur is vermoedelijk de grootste oorzaak. Zowel m'n fiets als ikzelf zijn trager met dit koude weer. Helemaal aan mij en/of m'n fiets zal het niet liggen. Want ook al ligt m'n snelheid al snel (of beter: langzaam ;-) ) 5 km/h lager dan normaal, toch is het snelheidsverschil met andere fietsers nog steeds groot. Elke fietser (ook velomobilisten dus) hebben te maken met de kou en ondervinden daar de gevolgen van.

Maar ach, ik rijd geen wedstrijd, ik probeer alleen op m'n werk te komen. Nu duurt dat een paar minuten langer dan normaal. Maakt ook niet uit, ik houd wel m'n gezondheid en conditie op peil. En langzaam ben ik dus nog steeds niet in vergelijking met andere fietsers (waarvoor overigens ook respect, ze rijden óók op hun fiets in plaats van dat ze de auto nemen)

Geen opmerkingen: