maandag 14 april 2008

Zien ze me nou wel of zien ze me nou niet?

Tja, vandaag 2 gevalletjes gehad. Allereerst een dame op een fiets. Onze wegen zouden zich kruisen; mevrouw kwam voor mij van links en ik dus voor haar van rechts. Mevrouw kijkt zo ongeveer overal naar behalve naar het verkeer en al helemaal niet in mijn richting. Pas vrij laat keek ze wel in mijn richting. Ze had nog voldoende gelegenheid om haar sukkelgangetje van misschien 15 km/h terug te brengen zonder vreemde dingen te hoeven uithalen. Wat doet mevrouw? Toch maar willen doorrijden. Eerst wil ze me niet zien, ziet ze me later toch. Tja, dan doe je toch gewoon alsof je de velomobiel niet gezien hebt?
Mevrouwtje leek aardig verbouwereerd/ontdaan toen ik toch besloot mijn voorrang te nemen. Zelfs toen ik als 20 meter verder dan de kruising was, keek mevrouw nog in mijn richting en leek wat te mopperen.

Een eind verder reed ik tegen de Twistvlietbrug op. Vanaf de brug kwam een knulletje naar beneden racen op z'n fiets. In het voorbijgaan brult hij: "Ik zie je wel hoor!"
Hm..... ze zien me dus overduidelijk toch. Of zou het knulletje net als veel anderen tegen lucht praten, die anderen die ijskoud zeggen 'Ik zie je niet'.
Om één of andere reden vind ik het knulletje toch een stuk geloofwaardiger.

1 opmerking:

Anoniem zei

Toch zijn er ligfietsers die altijd voorrang krijgen
http://struikelaar.nl/pivot/entry.php?id=1167