zondag 6 april 2008

Lek nummer 19

Ik loop al een paar weken met het lichte vermoeden dat mijn linker voorband lek was. De rechter voorband en de achteband kan ik weken fietsen zonder te hoeven pompen. De linker voorband moest ik toch wel elke 2 weken een keer lucht geven omdat hij anders zodanig zacht werd dat het merkbaar was in de bochten (er zat nog altijd zo'n 3 bar in op dat moment).
Gisteren heb ik een ritje gemaakt en merkte ik weer dat de band wat aan de zachte kant was. Dus heb ik de band vandaag geïnspecteerd op een lek. Deze was vrij vlot gevonden. De veroorzaker was nog aanwezig en liet zich makkelijk vinden. Een paar minuten werk en m'n fiets heeft weer 3 lekvrije banden.

Kilometerstand: 20022
Samenvatting van lekken met de Versatile:

met Vredestein Monte Carlos:
1x Stootlek (snakebite
2x Lek door een spaak die in de binnenband zat te prikken
4x normaal lek
Totaal 6400 kilometer gereden met 4 banden

met Schwalbe Marathon Racers:
1x gewoon lek na 446 km
Totaal 3707 kilometer gereden met 4 banden en 1 nieuwe daarna
3x gewoon lek door vrij groot en scherp steentje; verder geen lekpreventie toegepast.

1x lek doordat de band versleten was

met KHE Premiums:
1x gewoon klein lek na 159 kilometer
1x gewoon wat groter lek na 381 kilometer
Na monteren van de antileklinten:
1x gewoon lek na 1389 kilometer (vanaf de ingebruikneming KHE Premiums)
1x [weet ik niet] lek na 2380 kilometer
1x lek in de wang (2526 kilometer), ver voorbij het antileklint. Oorzaak onbekend.
1x lek midden op het rijvlak, 419 kilometer na toepassen van Slime
1x lek door uitpuilen van de binnenband door een snee in de buitenband

Geen opmerkingen: