maandag 7 april 2008

Conditie

Vannacht heeft het een paar graden gevroren volgens weerman Ton ten Hove. Toen ik uit het raam keek zag ik ook rijp op de daken van de garages liggen. Verder leek het mooi weer te zijn.

Ik heb een kolletje om m'n nek gedaan voor tijdens het fietsen. Het Quest-dekje en standaard zeiltje had ik niet gemonteerd. Ik besloot te proberen zonder te rijden. Dat is goed bevallen, het weer was er aangenaam genoeg voor.

De snelheid op de heenweg lag hoger dan ik de laatste tijd gewend ben. Ook de terugweg ging vrij voorspoedig. Met een gemiddelde van meer dan 26 km/h ben ik thuis aangekomen. Dat lijkt er meer op.

Straks nog een ritje naar het werk. Doorgaans rijd ik 's avonds harder dan overdag. Wie weet kan ik het gemiddelde nog wat verder omhoog krikken.

[update]
De heenreis vanavond ging precies even hard gemiddeld als de heen- en terugreis eerder vandaag: 26,50 km/h gemiddeld.

Vanavond ging het echter een stuk vlotter. Ik ben geëindigd met 26,98 km/h gemiddeld op de teller. Dat betekent dat ik de terugreis vanavond met een gemiddelde van 28,5 km/h heb gereden. Daar ben ik best tevreden mee.

Geen opmerkingen: