dinsdag 19 februari 2008

Vanalles

Afgelopen weekend weer aan de diaree geweest. M'n complete maag-darm-kanaal heb ik geleegd (via beide routes). Erg onaangenaam. Gisteren ben ik ook nog thuis gebleven van het werk omdat ik nog duidelijk niet in orde was. Vanmorgen ging het wel weer goed genoeg dus ben ik weer gaan werken.

De heenreis ging betrekkelijk langzaam. Niet vreemd als je ziek geweest bent.
Bij de rare slinger in het fietspas op de Zuiderzeestraatweg ben ik maar eens via de slinger gereden. Er stond een zandwagen te wachten om de Zuiderzeestraatweg op te rijden en om vlak voor die wachtende vrachtwagen de rijbaan op te steken vind ik toch iets te ver gaan dus heb ik de slinger gevolgd.
Hierbij moest ik achter de vrachtwagen langs rijden en dan rechts langs de vrachtwagen heen. Daar is betrekkelijk weinig ruimte voor fietsers om fatsoenlijk langs de wachtende vrachtwagen te rijden. Ik had het al verwacht maar bij deze is die verwachting bevestigd.

Toen ik vanmiddag bij het werk vandaan ging, op weg naar huis, reed ik langs een vrouw die haar hond uitliet. De hond liep een eindje verderop op het grasveld, de vrouw langs de kant van de weg.
Toen ik de vrouw een eind voorbij was, zag ik ineens de hond in m'n achteruitkijkspiegel in mijn richting rennen. Hij haalde me in. Vind ik best; beest gromde niet, beest blafte niet, beest liep alleen harder dan ik op dat moment fietste. Deukje in m'n ego is niet zo'n punt.
Maar wat doet dat kreng vervolgens? Stuift ineens dwars voor m'n fiets om dan dom stil te gaan staan. Dus ik in de ankers en opzij sturen om het beest niet te raken. Voor auto's de 'elandproef', in mijn geval de 'hondproef'. Ik heb het beest uitgekafferd. Mocht het nog een keer gebeuren, dan zal het bazinnetje de geadresseerde zijn. Hond los laten lopen is best maar houd het beest wel in bedwang.

Tot slot ben ik nog een auto-ambulance op de fietsstrook op m'n route tegengekomen. Een fietsstrook is níet bedoeld om op te parkeren. Goed, deze ambulance had een gewonde auto op z'n rug staan en z'n alarmlichten stonden aan. Volgens de chauffeur een goed excuus om daar maar stil te gaan staan blijkbaar. Het was niet de meest dramatische plek om stil te staan overigens; ik ken gevallen die zeker in verhouding véél meer schrijnend te noemen zijn.
Maar goed, ik ben niet degene die bepaalt of het een goed excuus is of niet. Dat doet elke automobilist voor zichzelf wel op het moment dat hij zijn/haar voertuig op het fietspad/de fietsstrook plaatst.

1 opmerking:

Anoniem zei

Een goederenleverancier van 'n supermarktje in Aalsmeer flikte 't me Donderdag 't gehele fietspad te blokker 'sochtends. En niet de eerste keer:Kennelijk zegt niemand d'r wat van. Ik riep "Of hij geen rijbewijs had?" maar had feitelijk wat materiaalpech aan 'n experimenteel fietsstuur met draaiende handvatten op de Thys220.Dus nog op tijd op 't werk komen had meer prioriteit op dat moment.
Goed dat je 'r nog even over schrijft wat ik ben (was) eigenlijk van plan 'n klacht tegen de chauffeur in te dienen. Ernaast is nota bene 'n eigen parkeerterreintje
van dat zaakje. Waar ik anders ook geen caramelblokken meer ga kopen!
Dat moet hard aankomen...