zaterdag 26 juli 2008

Klam weer, SPD-pedalen en de toekomst

Het is vakantie en dus heb ik de gelegenheid om diverse klusjes aan te pakken die al een tijd in de planning zijn. Zo heb ik in de garage ook wat aangepakt. De luchtcompressor moest ik telkens heen en weer zeulen als ik de fietsbanden van lucht wilde voorzien. Flink manoevreren was het gevolg.

Nu heb ik de compressor nog altijd lekker ver bij de kanteldeur vandaan staan zodat hij niet in de weg staat. Een lange slang loopt richting de kanteldeur zodat ik daar een 'luchtdrukpunt' heb. Direct heb ik er een schakelaar bij gemaakt (bij de kanteldeur) zodat ik vanaf daar de compressor aan en uit kan zetten.

Maar goed, ik moest nog wat onderdelen hebben en ben daarvoor naar ijzerhandel Van Rossum geweest.

Met dit weer is de Versatile niet echt ideaal. Het is warm, het is klam.
Zweten doe je wel maar het heeft geen zin want de hoge luchtvochtigheid laat het zweet niet verdampen.

Maar bij Van Rossum stond ik even wat aan m'n SPD-pedalen te klooien want met name m'n rechter schoen klikte regelmatig ongewenst uit. Dus heb ik hem wat strakker gezet (4 klikjes).
Terwijl ik dat deed, kwam er een man naast me staan en ging een praatje met me aan. Hij vroeg of het licht en/of snel fietste etc. Hij merkte op: "Dit is de toekomst!"
Ik gaf aan dat het voor mij geen toekomst maar hier-en-nu is maar dat het voor het gros van de mensheid toch nog wel even zou duren voordat die toekomst gearriveerd zou zijn. Maar we zullen zien.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Er staat in ieder geval vandaag een foto van een Versatile in de Telegraaf

WFvN zei

Interessant.
Staat er iets online?
Wat is de kop van het stuk?

Anoniem zei

Ging over de directeur van Intel die in een Versatile reed met zonnecollector