donderdag 29 mei 2008

Klam weer en meer slippers

Gisteren zou het warm en vochtig (dus klam) weer worden. Pas toen ik gistermiddag naar huis reed, merkte ik daar wat van.

Vanmorgen was het erger als je het mij vraagt. Ik heb het rustig aan gedaan. De badslippers hadden daar ook een aandeel in. Die kunststof badslippers doen hun naam wel eer aan. M'n voeten raken aardig bezweet in die dingen ondanks het feit dat een groot deel van m'n voet bloot is. M'n voeten glijden op zo'n moment behoorlijk in de slippers dus is het uitkijken dat ik er niet uit glijd.

Die badslippers zijn niet echt elegant om mee te lopen. De gewone slippers die ik heb, zijn nog wel goed maar eigenlijk een maat te klein. Ik ben daarom vanmiddag maar eens op zoek gegaan naar een nieuw stel slippers, deze keer met leren zool.

Na flink wat winkels te hebben bezocht en een paar slippers te hebben gepast, ben ik uitgekomen op een heerlijk zittende slipper: de Reef Hamaca.



De leren zool zorgt voor niet-zweterige voeten en dus ook niet glijden in de slipper. Verder heeft de slipper een stugge kurken zool met aan de onderkant rubber.
Het voetbed is betrekkelijk diep waardoor de voet netjes 'in' de zool valt en er niet snel vanaf zal glijden zoals ik wel met vlakke kunststof slippers heb.

In de winkel heb ik ze direct aangetrokken en ben naar huis gefietst. Een wezenlijk verschil met de badslippers. Nu een stevige zool onder m'n voeten waarbij ik niet het gevoel had dat m'n voeten uit de slippers zouden kunnen glijden.

Ohja, ik ben voor de zekerheid ook nog wezen kijken naar fietssandalen. Bij Scholten hebben ze een paar zwarte Shimano's. Maar buiten het feit dat ik ze niet zo mooi vind, is de bovenkant van de zool van kunststof. Dus ook daar direct een zweterig en glijdend gevoel.

Maar goed, m'n teen kan nu lekker verder drogen en genezen aan de buitenlucht waarbij ik een iets eleganter stuk schoeisel aan m'n voeten heb en waarmee ook nog eens zeer goed te fietsen valt.

1 opmerking:

Mick zei

'Hamaca'-is spaans en betekent 'hangmat' (ter uwer informatie).