donderdag 15 mei 2008

Hardlopers en mountainbikers

Gisteravond toen ik even een ritje van 2x 5,4 km ging fietsen om wat op te halen, kreeg ik (zoals wel vaker op woensdagavond) te maken met hordes/groepen hardlopers.

Heel mooi dat mensen aan hun gezondheid en conditie werken. Maar waarom ze daarvoor 1,5 meter voetpad, 1,5 meter fietsstrook en ook nog eens een gedeelte van het tweede stuk fietsstrook (andere richting) van eveneens 1,5 meter in beslag moeten nemen, is mij een raadsel.

Vanmorgen toen ik naar het werk reed en vanaf de nieuwe Westenholterbrug naar beneden was gereden en net op een recht stuk asfalt reed met 38 km/h, hoorde ik ineens achter me een zzzzzzzzzzoooooeeeeeeeemmmmmm. Voordat ik gelegenheid hat om om te kijken was duidelijk waar het geluid vandaan kwam. 'Ineens' reed er een mountainbiker naast me. Hij kijkt opzij en vraag: 'Lekker hè?' Ik antwoord 'ja' en geef aan dat hij er ook lekker de vaart in heeft. Maar hij doelde op m'n ligfiets: "Lekker ontspannen rijden zeker?" Ik gaf aan dat dat inderdaad het geval was. Helaas moest de man afslaan, anders hadden we mogelijk nog wat verder kunnen kletsen.

Geen opmerkingen: