dinsdag 21 augustus 2007

Vergeten: gevalletje RIS

Helemaal vergeten:
Toen ik vanmorgen aan het rondrijden ben gegaan op zoek naar materiaal voor de stuurstangen, kwam er een racefietser naast me staan bij verkeerslichten. Ik moest wat rustig aan doen want voor me stonden nog 2 fietsers. Toen het eenmaal groen was, kon de racefietser vrij gemakkelijk langs de andere 2 fietsers komen maar ik niet. Hij had dus wat voorsprong op mij. Hij reed het fietspad van de Meppelerstraatweg op. Ik besloot de rijbaan te nemen en voerde de snelheid wat op. Toen ik 40 km/h reed, was ik duidelijk aan het inlopen.

Bij de verkeerslichten moest ik linksaf, de racefietser ook. Toen het groen werd, kon de racefietser ene stuk vlotter optrekken dan ik in m'n Versatile. Hij trapte overigens nog eens extra stevig door want hij reed nu harder dan hij deed voordat ik hem inhaalde.

Helaas sloeg hij bij de eerstvolgende rotonde rechtsaf; ik moest daar rechtdoor. Nog een kans om hem weer voorbij te steken heb ik dus niet meer gehad. Of ik het gered had is ook maar de vraag want deze racefietser was toch wat vlotter dan de meeste racefietsers die ik 'ontmoet'. Jammer dat hij de andere kant op moest want een keer een snelle tegenstander vind ik helemaal niet erg.

7 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi Wilfred.
Ik zie inmiddels dat je het al klaar hebt. Ik heb een zeskant spanschroefmoer gemonteerd , dit is een moer van ongeveer 2 centimeter lang met zowel inwendig links als rechts draad. Ik heb deze moer bij Fabory gekocht, gelijk met een m6 kogelkop met links draad. Fabory zit ook in Zwolle. gr Kars

WFvN zei

JAaaaaaaaaaah.... dat was de naam van die andere zaak: Fabory! Naast Suzuki Van Bruchem.

Maar zij hebben me dus gezegd dat ze zo'n lange moer met inwendig linkse en rechtse draad niet hebben! Raar volk......

Ik neem aan dat jij die daar eind mei/begin juni hebt gehaald? Tenminste, toen heb je erover geschreven in je weblog.

Anoniem zei

het bestelnummer voor deze moer
is 161.53.060.001
hoofdstuk 4 pag 9 van hun catalogus
Ik neem aan dat je het niet meer gaat veranderen,mocht je toch van gedachten veranderen dan wil ik je wel helpen om een moer te bestellen bij fabory

WFvN zei

Ik ga wel veranderen maar dan op een iets andere manier.
Maar wat ik al zei: raar volk.... weten ze blijkbaar niet eens wat ze zelf in huis hebben.

Mocht ik het ooit wel willen bestellen, dan zal je genoemde bestelnummer meer dan genoeg zijn lijkt me.

Maar ik lees je eerste reactie nog een keer en meen nu te begrijpen dat jij bij een andere Fabory geweest bent dan ik; niet die in Zwolle dus.

Maar is jouw moer RVS of verzinkt? (ik blijf het een vreemd woord vinden; ik zou zeggen 'verzonken' maar dat heeft weer een andere betekenis)

Dank voor je informatie.

Anoniem zei

Ik heb de "vezinkte "en heb hem gekocht bij fabory in Groningen
Fabory zit in heel Nederland,en levert naar wat ik gehoord heb alleen aan bedrijven.
Of er een rvs uitvoering is dat weet ik niet,ik zal er morgen naar kijken

Meurten zei

Hallo,

Bedankt voor jouw reactie op mijn bericht. Ik heb ondertussen het verhaal van mijn "ligfiets-race" volledig af. Hoe ben je daar trouwens zo snel terechtgekomen? Het stond er nauwelijk een uurtje op, en was pas half afgewerkt! :o))

Nu staan er trouwens enkele leuke foto's bij!

WFvN zei

Ik ben frequent bezoeker van de ligfiets mailinglist. Verder heb ik ook een news-reader die alle weblogs afsnuffelt naar ligfietsgerelateerde berichten. Deze keer stond jouw weblog er dus ook bij.