donderdag 30 juni 2005

Zeiltje is Kwalitatief Uitermate Teleurstellend; afgekort.....

Na de plens water die ik vanmiddag heb mogen meemaken, heb ik een kleine aanpassing aan het zeiltje van Versatile 006 gedaan. Het zeiltje kon naar binnen vastgeklit worden waardoor het water dus gemakkelijk naar binnen kon stromen. Daarom heb ik aan de buitenkant van het zeiltje ook klittenband gedaan zodat hij nu naar buiten vastgeklit kon worden waarbij het omgeslagen stukje doek een opstaand randje vormde.

Resultaat: nihil, niks, noppes, nada....

Nu moet ik zeggen dat de aanpassing wel een halve zondvloed over zich heen heeft tgehad vanavond; op veel wegen stond enkele centimeters water omdat de riolering het niet meer aankon. Ik heb onderweg een kwartier stilgestaan onder een viaduct omdat ik geen hand voor ogen meer zag.
Ik ben uiteindelijk doorweekt op m'n bestemming aangekomen.

Het is wel duidelijk: dit moet totaal anders.
Het materiaal leek vanavond meer op vliegengaas dan op een regendichte stof; de regen leek gewoon dwars door de stof te vallen.
De vorm van het zeiltje zint me ook totaal niet. Ik heb liever een ronde opening voor m'n neus met opstaand randje waarbij de hele afdichting wat bol staat om het water goed af te voeren langs de fiets in plaats van in de fiets.

Hoe ik het ga doen? Ik weet het nog niet. Ik heb 3 ideeën op dit moment:

1) Ibiliet gebruiken en in vorm snijden
2) Een Quest/Mango-dekje op maat maken voor de Versatile
3) Een zeiltje maken met 'hoepel/ballijnen' van trouwjurken om hem bol te laten staan zoals ik ook bij m'n Alleweder had gedaan. Het zeiltje zelf zal dan van kunststof tentdoek worden of van 'vrachtwagenzeil'.

Voor het einde van de zomervakantie wil ik het in orde hebben want ik wil de herfst en winter graag wel droog doorkomen.

Geen opmerkingen: