dinsdag 28 juni 2005

Gespoten kap bewonderen

Ik ben zojuist terug uit Dronten om de kap van m'n Versatile te bekijken.
In één woord: HEFTIG

Het gaat nu nog wel enkele dagen duren voordat ik de fiets kan ophalen. Er moet nog het nodige gekit worden en die kit moet wel een dag drogen. Gezien niet alles in één keer gekit kan worden, zullen er sowiezo nog 2 dagen overheen gaan.

Voor meer foto's van de bouw en van de kap van m'n Versatile kijk hier

De tandwielen die in mijn Versatile komen, zorgen voor een wat lichter verzet dan het standaard verzet.

Het voorblad is de standaard 42-tands
Het eerste tussenblad is standaard volgens mij 16, ik krijg waarschijnlijk 17 tands
Het tweede tussenblad is de standaard 32 tands
Het achterblad is niet de standaard 16 tands maar een 18 tands blad.

Dit levert een verzet op waarbij ik in het lichtste verzet 1,96m vooruit rijd met 1x rondtrappen en 10,3m in het hoogste verzet. Wel opmerkelijk gezien op Velomobiling.net gesproken wordt over een verzet tussen 1,82m en 9,58m

Verder heb ik vandaag nog geïnformeerd naar het dakje. Deze laat vermoedelijk toch weer 'even' op zich wachten. De materiaalkeuze is toch nog niet helemaal duidelijk. Het is natuurlijk wel zo praktisch dat het dakje in de fiets opgeborgen (in opgerolde toestand) kan worden.

Wat dat betreft zal ik dus nog even geduld moeten hebben.
Geduld wat betreft mijn Versatile zelf, daarvan hoef ik steeds minder op te brengen. Het vermoeden is dat ik hem eind deze week kan ophalen.

4 opmerkingen:

allewedertje zei

Je schrijft dat het dakje weer "even" op zich laat wachten. Waarom verbaast me dat weer niks ?

WFvN zei

retorische vragen behoeven geen antwoord ;-)

Anoniem zei

Wilfred,
Volgens mij is het minimumverzet met de door jou genoemde kettingwielen (en een 20"achterwiel) toch echt 182 cm. Zelf wil ik eigenlijk een nog iets kleiner verzet,maar ik weet niet of dat mogelijk is.
Hans.

WFvN zei

Ik kan je vertellen welke tandwielen mogelijk zijn:
Voorblad: 42
1e tussenblad: 16 of 17
2e tussenblad: 32 (momenteel vast maar ze willen ook 30 en 28 gaan leveren)
achterblad: 16 of 18

Ik heb de combinatie 42-17-32-18, dus het lichtste zet wat momenteel geleverd kan worden.