maandag 27 november 2006

Avondfietser?

De laatste weken gaat het niet echt geweldig met m'n snelheid; ik heb hier al een paar keer over geschreven op mijn weblog. De oorzaak moet ik nog achterhalen. Toch denk ik dat ik nu wel wat meer weet.

Vanavond moest ik werken. Zoals het wel vaker gaat 's avonds, ging het vanavond een stuk vlotter dan overdag. Ik heb de indruk dat ik 's avonds beter rijd dan overdag.
Op de heenweg naar het werk had ik geen supersnelheden op de teller maar in ieder geval niet baggertraag. Met zo'n 27 km/h reed ik over de tegelpaden van Hattemerbroek. Ik had daarvoor al wat harder gereden over asfalt. Maar in Hattemerbroek haalde ik een racefietser in die naar schatting 25 km/h op de teller had. Toen ik hem eenmaal voorbij was haakte hij aan. Ik ben 29 km/h gaan rijden, de racefietser bleef kleven. In Wezep heb ik het asfalt opgezocht en nog een versnelling hoger geschakeld. Met 36 km/h ging ik toch echt te hard voor hem en dus moest hij loslaten.

Teruggaande ging ook aangenaam. Met 30 tot 32 km/h ben ik naar huis gereden. Ook heb ik weer een stuk 36 km/h gereden. 's Zomers rijd ik op die stukken vaak 40 maar dat de winter m'n snelheid omlaag drukt ben ik inmiddels wel aan gewend.

De oorzaak van m'n baggertrage snelheid van de laatste tijd heeft deels te maken met het aanbreken van het najaar maar vermoedelijk toch ook met de combinatie KHE Premiums en nat wegdek. Volgens mij zijn de banden met nattigheid niet echt de snelste.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Kan het zijn dat de KHE's een beetje moeten slijten om soepel te rijden?

Als ik nieuwe banden monteer op mijn shockproof ga ik in den beginne ook wat langzamer.

Groet,

Piet Kaagman

WFvN zei

Ik sluit het niet uit dat 'inslijten' nodig is maar het is niet de oorzaak. Ik denk toch ook dat mijn conditie nog altijd een flink aandeel heeft in m'n snelheid.

Anoniem zei

Ik denk toch ook dat mijn conditie nog altijd een flink aandeel heeft in m'n snelheid.
Kan wat aan gedaan worden. Zaterdag 09.00 LZ

W.

WFvN zei

Gaat niet lukken; ik lag nog in m'n nest. Bovendien zijn er vandaag andere plannen.